Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 16 mei 2025

09:30 - 12:30
Locatie

Louise de Colignyzaal

Voorzitter
J.L. Kool-Blokland

Agendapunten

  1. 1

    Agendapunten gedeputeerden:

    • V/d Velde: 5, 5.1, 5.2, 6, 6.1, 6.2, 9.3
    • Nielen: 7
    • Vael: 9.1, 9.2
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

  6. 3.3

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Deze vragen vóór woensdag 14 mei a.s. om 9.30 uur aanmelden bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl

  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.

  8. 5

    Tijdsplanning: 60 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (kaderstellen)
    Hierbij betrekken: agendapunten 5.1 en 5.2
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl

  9. 5.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 5
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  10. 5.2

  11. 6

    Tijdsplanning: 20 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Hierbij betrekken: agendapunten 6.1 en 6.2
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd door PvdA-GL en SP.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.
    Er zijn vragen gesteld door PvdA-GL en SP. De antwoorden staan in iBabs.

  12. 6.1

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren) en betrekken bij agendapunt 7
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd door PvdA-GL en SP.
    Noot commissiegriffier: GS namen een informerend webinar op ter verheldering van het Werkplan 2025 DCMR, te bekijken via channel royalcast: Webinar DCMR.

  13. 6.2

  14. 7

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd door de SGP.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  15. 8

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen.
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via iam.curfs@zeeland.nl

  16. 9

    Tijdsplanning: 20 minuten
    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Hierbij betrekken: agendapunten 9.1 t/m 9.4

    • Commissie toezeggingen nrs.: 9, 12, 15, 21, 25, 26, 27, 28, 44, 46, 47, 48, 52.
    • PS toezeggingen nrs.: 140-2022, 10, 24, 27, 29, 35, 38, 39, 40, 44.
    • Moties nrs.: 76-2022, 95-2023, 17, 26, 35, 59.

    De overige nummers blijven staan.

  17. 9.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij toezeggingenlijst
    Ter afdoening PS toezegging nr. 44

  18. 9.2

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij toezeggingenlijst (commissie toezegging Ruimte nr. 52)

  19. 10
    Volgende vergadering: 13 juni 2025, aanvang 09:00 uur
  20. 11
    Sluiting
  21. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  22. 102

  23. 105

  24. 106