Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 16 mei 2025

09:30 - 12:30
Locatie

Louise de Colignyzaal

Voorzitter
J.L. Kool-Blokland
Toelichting

Voorafgaand aan de commissie Ruimte wordt in de Voorhal een GS-informatiebijeenkomst over de Internationale Scheldecommissie georganiseerd van 8.30-9.25 uur.

Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Agendapunten gedeputeerden:

    • V/d Velde: 5, 5.1, 5.2, 5.3, 6, 6.1, 6.2, 9.3
    • Nielen: 7
    • Vael: 9.1, 9.2
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

    • Er zijn vragen aangekondigd door PvdA-GL over Ergernis bij reiziger over uitvallen bussen n.a.v. berichtgeving  in de PZC.
  6. 3.3

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Deze vragen vóór woensdag 14 mei a.s. om 9.30 uur aanmelden bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl

    • Er zijn vragen aangekondigd door de SP over PFAS-garnalen.
  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.

  8. 5.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 5
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.
    Er zijn vragen gesteld door PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  9. 5.2

  10. 5.3

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 5
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  11. 5.4.N

  12. 6

  13. 6.1

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren) en betrekken bij agendapunt 7
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd door PvdA-GL en SP.
    Noot commissiegriffier: GS namen een informerend webinar op ter verheldering van het Werkplan 2025 DCMR, te bekijken via channel royalcast: Webinar DCMR.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  14. 6.2

  15. 7

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd door de SGP.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 mei aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.
    Er zijn vragen gesteld door PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  16. 8

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen.
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via iam.curfs@zeeland.nl

  17. 9

    Tijdsplanning: 20 minuten
    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Hierbij betrekken: agendapunten 9.1 t/m 9.4

    • Commissie toezeggingen nrs.: 9, 12, 15, 21, 25, 26, 27, 28, 44, 46, 47, 48, 52.
    • PS toezeggingen nrs.: 140-2022, 10, 24, 27, 29, 35, 38, 39, 40, 44.
    • Moties nrs.: 76-2022, 95-2023, 17, 26, 35, 59.

    De overige nummers blijven staan.

  18. 9.1

  19. 9.2

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij toezeggingenlijst (commissie toezegging Ruimte nr. 52)
    Er zijn vragen gesteld door PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  20. 10
    Volgende vergadering: 13 juni 2025, aanvang 09:00 uur
  21. 11
    Sluiting
  22. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  23. 102

  24. 106

  25. 108.N