Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 21 maart 2025

08:30 - 12:00

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Agendapunten gedeputeerden:

    • Van der Velde: 5, 6
    • Nielen: 7, 7.1
    • Vael: 6.1 (waargenomen door Van der Velde), 8, 10.1 (waargenomen door Nielen)
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

  6. 3.3

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Deze vragen vóór woensdag 19 maart a.s. om 9.30 uur aanmelden bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.


    Er heeft zich één inspreker gemeld namens ZLTO op agendapunt 6.1.

  8. 6.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 6
    Noot commissiegriffier: deze brief was geagendeerd bij de commissie Economie 21 februari 2025. Vanwege de raakvlakken met ruimtelijke onderwerpen is deze brief overgedragen aan de commissie Ruimte.
    Er zijn vragen gesteld door PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  9. 7

  10. 8

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren/controleren)
    Noot commissiegriffier:
    In de commissie Ruimte wordt de voortgangsrapportage van het project NPW besproken. De overige rapportages worden respectievelijk in de commissies Bestuur en Economie besproken.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 18 maart aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  11. 9

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via iam.curfs@zeeland.nl.

  12. 10

    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Hierbij betrekken: agendapunt 10.1
    Voorstel afvoeren:
    Commissie toezegging nr.: 42.
    De overige nummers blijven staan.

  13. 10.1

  14. 11
    Volgende vergadering: 16 mei 2025, aanvang 09:00 uur
  15. 12
    Sluiting
  16. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  17. 101

  18. 103

  19. 104

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming
    Noot commissiegriffier: GS namen een informerend webinar op ter verheldering van het Werkplan 2025 DCMR, te bekijken via channel royalcast: Webinar DCMR.

  20. 105

  21. 106