Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 16 januari 2026

09:00 - 12:30
Locatie

Louise de Colignyzaal

Voorzitter
J.L. Kool-Blokland

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen van de voorzitter
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

  6. 3.3

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Deze vragen vóór woensdag 14 januari a.s. om 9.00 uur aanmelden bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl

  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.

  8. 5

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Noot commissiegriffier: alvorens dit agendapunt inhoudelijk te behandelen, stellen GS voor een informatiebijeenkomst te organiseren. GS willen de brief met procesinzicht zo snel mogelijk met PS delen, maar het plannen van een informatiebijeenkomst voorafgaand aan de commissie Ruimte van 21 november is i.v.m. de degelijk benodigde voorbereidingstijd door de organisatie niet haalbaar. Daarom wordt (bij uitzondering op woensdagavond) 10 december een GS-informatiebijeenkomst over het onderwerp georganiseerd. De inhoudelijke behandeling van de brief vindt vervolgens plaats in de commissie Ruimte van 16 januari 2026.

  9. 6

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (controleren/evalueren)
    Noot commissiegriffier: dit agendapunt is ter behandeling doorgeschoven tijdens de commissievergadering van 21 november 2025.
    In de commissie Ruimte wordt de voortgangsrapportage van het project NPW besproken. De overige rapportages worden respectievelijk in de commissies Bestuur en Economie besproken.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 13 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, iam.curfs@zeeland.nl.

  10. 6.1

  11. 6.2

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 6

  12. 10

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen.
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via iam.curfs@zeeland.nl

  13. 11

    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Commissie toezegging nr.: 64

  14. 11.1

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren) en betrekken bij toezeggingenlijst; afdoening commissie toezegging nr. 64
    Deze brief is ter behandeling verdaagd door de commissie ruimte van 21 november 2025.

  15. 11.2

  16. 12
    Volgende vergadering: 13 februari 2026, aanvang 09:00 uur
  17. 13
    Sluiting
  18. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  19. 102

  20. 103